Pengikut

Jumaat, 27 April 2012

Menteri Dalam Negeri Mesti Jawab Dakwaan Hilangnya Organ Dalaman Dari Mayat Tenaga Kerja Indonesia Dan Kaitannya Dengan Pasukan Polis

Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan Tenaga Kerja Indonesia (BNP2TKI) mendakwa organ tubuh tiga warga Indonesia yang ditembak mati baru baru ini didapati hilang. Isu ini mendapat liputan meluas dari media Indonesia.

Sekiranya dakwaan ini benar, kami mengecam perbuatan jelek ini serta menggesa agar satu siasatan bebas dijalankan untuk menyiasat dakwaan berkaitan insiden kematian tiga warga Indonesia tersebut serta samada organ dalaman dikeluarkan dari tubuh mereka. Oleh kerana polis didakwa terlibat makanya hanya satu siasatan yang bebas akan menjernihkan nama baik dan persepsi umum terhadap pihak Polis.


Manakala demi memastikan hubungan baik rakyat Malaysia-Indonesia, serta nama baik Pasukan Polis, Parti Keadilan Rakyat bersedia menawarkan bantuan guaman dan bersedia bekerjasama dengan Kedutaan Indonesia di Malaysia bagi menemui kebenaran di sebalik kematian tiga warga Indonesia tersebut dan samada mayat mereka diuruskan secara tidak bertanggungjawab.

Anwar Ibrahim
Ketua Pembangkang
Dewan Rakyat Malaysia


Sumber - AIBlog

Tiada ulasan:

Catat Ulasan