Pengikut

Rabu, 26 Ogos 2009

Perpaduan Pakatan dan Kehancuran BN

PAS mengekalkan kerusi DUN Permatang Pasir apabila calonnya, Salleh Man menewaskan calon Barisan Nasional (BN) Rohaizat Othman dengan majoriti 4,551 undi. Salleh berjaya memperolehi 9,618 undi manakala Rohaizat pula meraih 5,067 undi.

Pada pilihan raya kecil kali ini, seramai 14,832 atau 73.1 peratus pengundi daripada 20,290 pengundi berdaftar menunaikan tanggungjawab masing-masing.
Apa yang dapat di rumus dari kemenangan PAS di kawasan PKR dan di dalam negeri pemerintahan DAP ialah Perpaduan yang tidak boleh di gugat sama sekali oleh Barisan Nasional( BN ).Perpaduan ini terserlah dengan kemenangan yang agak besar jika di bandingkan dengan peratusan pengundian yang berkurangan.Pakatan Rakyat hanyalah perlu mendaftar sebagai satu lagi pakatan Parti untuk terus mengugat Barisan Nasional. Sistem 2 Parti akan wujud bila pakatan rakyat di daftar secara rasmi.

Pendaftaran Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti akan menghancurkan tradisi Umno dan BN dalam pemerintahan negara kita ini.Kehancuran BN dan UMNO itu sendiri bukan kerana kekuatan yang benar-benar padu Pakatan Rakyat kini yang masih tercari-cari pengkosian kuasa,tetapi kerana UMNO dan BN itu sendiri sentiasa mempunyai skandal dan krisis-krisis yang melemahkan BN dan UMNO itu sendiri.Isu-isu Rasuah seperti Pelabuhan Kelang ( PKNZ) yang melibatkan komponen parti BN iaiatu MCA menjadi duri dalam daging.Skandal dan krisis dalam Umno dan BN memberi kesempatan Pakatan Rakyat merapatkan Barisan dan menguguat BN sama sekali.

Rasuah menjadi duri dalam daging bagi Politik dalaman UMNO dan BN,dengan isu rasuah yang makin meningkat di negara kita menakutkan Pelaburan Asing.Kini Pelaburan asing mula meninjau negara jiran seperti Indonesia yang semakin membenteras Rasuah secara besar-besaran dengan tertangkapnya orang-orang ternama,dan juga Politik Indonesia yang kian stabil apabila PM dipilih secara mojoriti sekali lagi.Jangkaan Perningkatan KDNK Negara Indonesia dan Vietnam sangat membimbangkan saya.

Indonesia dan Vietnam diunjur mencatat 3.5 peratus pertumbuhan pada 2009 dan 5.0 peratus tahun depan, manakala Filipina bakal menyaksikan penurunan 0.5 peratus tahun ini, sebelum meningkat kepada 2.4 peratus pada tahun berikutnya
Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) sebenar Malaysia dijangka susut sebanyak 4.4 peratus tahun ini sebelum pulih kepada 2.2 peratus tahun depan dan 5.3 peratus pada 2011, demikian menurut Bank Dunia dalam laporannya mengenai kedudukan ekonomi global.Adalah di jangkakan jika masaalah rasuah dan Politik dalam negara kita berterusan tidak mustahil Rakyat Negara kita pula dalam 10 tahun akan datang akan berlumba-lumba menaiki sampan mencari kerja di Indonesia.

Rasuah dan ketidak stabilan Politik adalah dalang memusnahkan negara kita.Jadi kita sebagai rakyat Malaysia harus bertindak cepat menghapuskan Pemerintahan Rasuah dan Menstabilkan Politik dengan segera.PRU ke 13 Adalah tempat rakyat Malaysia membuat keputusan yang terbaik untuk diri mereka.Marilah kita bermuhasabah diri dan berfikir untuk negara yang kita cintai. Takbirr.. اللة اكبر,اللة اكبر

Allahualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan