Pengikut

Sabtu, 3 September 2011

Fitnah II hanya konspirasi politik - Wikileaks

Pendedahan Wikileaks mengenai kerajaan Umno akan menggunakan apa cara sekalipun bagi memastikan Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman dan dipenjara, membuktikan wujud konspirasi jahat terhadap Ketua Pembangkang itu.

“Dari awal lagi, kita lihat kes perbicaraan pincang. Ia hanya perbicaraan politik demi memastikan Anwar yang dianggap sebagai musuh dipenjara,” kata Pengarah Komunikasi KEADILAN, Nik Nazmi Nik Ahmad.

Katanya, kronologi perbicaraan itu jelas menunjukkan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak adalah dalang dengan memperkakaskan beberapa pegawai polis tertinggi yang baru-baru ini enggan ditemu bual peguam Anwar.

“Kalau betul Najib tidak terlibat, kenapa enggan ditemu bual peguam? Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pula tidak mampu bertentang mata.

“Ini bukti wujudnya konspirasi,” katanya kepada KeadilanDaily, hari ini yang menganggap perbuatan hempas pulas Umno itu memang sudah diduga berikutan ketokohan Anwar menjadi ancaman kepada parti pemerintah sedia ada.

Mengikut kabel diplomatik Amerika Syarikat yang dibocorkan Wikileaks, Anwar tetap akan didapati ‘bersalah’ kerana meliwat – hukuman kedua dalam tempoh 10 tahun.

Kabel itu juga melaporkan, Najib dan pemimpin utama Umno akan melakukan apa sahaja supaya pendakwaan terhadap Anwar ‘boleh diterima’.

Mengikut nota diplomatik 2009 yang diklasifikasi sebagai sulit oleh Mark D Clark – kaunselor politik di Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur, matlamat mereka ialah memenjarakan Anwar dan menyingkirkannya dari politik. - KeadilanDaily



Tiada ulasan:

Catat Ulasan