Pengikut

Rabu, 31 Mac 2010

Uuiii...Ramainya Ahli PKR keluar Parti!

Bila Pilihanraya menjelang tiba, tak kiralah samada Pilihanraya Umum atau Pilihanraya Kecil, berita-berita yang sering kita akan dengan ialah Ahli-ahli parti dari dari komponen Pakatan Rakyat dilaporkan keluar beramai-ramai meninggalkan parti samada PAS atau PKR.

Dalam Pilihanraya Kecil kita akan dapat melihat berita keluar parti ini akan bermula apabila disahkan Pilihanraya Kecil akan diadakan.

Kebiasaannya jika Calon dari PAS akan bertanding dikawasan yang bakal diadakan Pilihanraya Kecil itu maka kita akan mula membaca Ahli-Ahli PAS keluar meninggalkan PAS..

Dan jika Calon dari PKR pula akan bertanding dalam Pilihanraya Kecil itu maka sudah tentu kita akan disajikan dengan berita ‘Ahli-Ahli PKR keluar Parti beramai-ramai dan Cawangan atau Cabang dibubarkan’ oleh Media yang dikuasai oleh UMNO/BN.

Contohnya 2 berita dibawah..



Hari ini 30 March 2010.

217 Ahli keluar parti

SUNGAI PETANI - Akibat sudah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan wakil rakyat di sini, Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kampung Pengkalan Lebai Man dibubarkan dan seramai 217 ahli di kampung berkenaan keluar daripada parti berkenaan, malam kelmarin.

Ketua PKR Kampung Pengkalan Lebai Man, Abdul Rahim Abdullah, 56, berkata, PKR di kampung itu ditubuhkan sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12.

Menurutnya, selepas kemenangan PRU ke-12 berpihak kepada PKR pada 2008 lalu, pelbagai masalah berkaitan kebajikan penduduk kampung itu diadukan kepada wakil rakyat di sini, namun tiada sebarang tindakan dan perubahan dibuat.

“Lebih ketara apabila saya membuat aduan mengenai masalah banjir kilat yang dihadapi penduduk kampung akibat dari pembinaan landasan kereta api berkembar di sini, namun mereka menyatakan projek itu bawah Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang lalu.

“Kami penyokong PKR, namun apabila berhadapan dengan masalah pelbagai alasan diberikan dan mereka tidak mengambil inisiatif untuk menyelesaikannya,” katanya.

Hadir sama pada majlis itu ialah Penyelaras Parlimen Sungai Petani, Ali Yahaya, Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Sidam Kiri, Eng Gaik Hong, Setiausaha Badan Perhubungan MIC Kedah, TH Subra dan Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Sungai Petani.

Abdul Rahim berkata, pelbagai karenah dalam parti berkenaan membuatkan mereka hilang kepercayaan terhadap pemimpin PKR di sini.

Sementara itu, Timbalan Ketua PKR Kampung Pengkalan Lebai Man, Sanathkumar berkata, dia turut berasa kecewa memandangkan PKR cawangan kampung mereka tidak pernah didaftarkan dan membuatkan perjuangan mereka selama ini seperti tidak dihargai malah wakil rakyat di sini tidak pernah turun padang menjenguk masalah mereka.

“Oleh itu, kami nekad untuk keluar daripada PKR dan membubarkan cawangan serta menyokong penuh kepimpinan Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN,” katanya. - Sinar


Kelmarin 29 March 2010

700 ahli PKR keluar parti

IPOH 27 Mac - Kepercayaan rakyat terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin terhakis apabila terbaru, seramai 700 ahlinya di sini akan bertindak keluar parti itu beramai-ramai, esok.

Mereka berbuat demikian bukan sahaja kerana kecewa dengan sikap dan 'cakap tak serupa bikin' para pemimpin tertinggi tentang konsep keadilan yang diperjuangkan, malah kesal dengan tindakan pemimpin parti itu yang tidak menghormati agama lain.

Ketua Pemuda PKR Ipoh Barat, V. Subramaniam berkata, kesemua mereka yang terdiri daripada ahli Pemuda bahagian itu akan mengesahkan keluar parti secara rasmi dalam satu majlis yang akan diadakan di sini esok.

''Saya jangka bukan setakat 700 orang yang telah bersetuju keluar parti esok tetapi angka itu akan meningkat kerana ramai yang telah sedar dengan apa yang berlaku," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Hadir sama ialah Naib Ketuanya, Sherol Aizam Mohd. Damanhuri; Ketua Penerangan, Mokhtar Kodin dan Setiausaha, S.Vikneswaran.

Pemuda PKR Ipoh Barat ketika ini mempunyai kira-kira 900 ahli.

Menurut Subramaniam, sikap tidak menghormati agama lain terserlah apabila Ketua Bahagian Ipoh Barat, Fauzi Muda didakwa pernah melabelkan agama Hindu sebagai 'paria'.- Utusan

Alasan yang digunakan hampir sama iaitu ‘sudah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan’ dan dalam sidang Media yang diadakan pasti akan ada wakil dari UMNO/BN..

Yang menghairankan ialah Ahli-Ahli Parti dari PAS dan PKR ini tidak pernah habis walaupun kita sering mendengar berita ahli-ahli Parti tersebut keluar Parti..

Alahai Barisan Nasional.. tak ada propaganda lain dah ka? Tak berapa jalanla propaganda macam ni…

Cuba korang buat cerita DS Anwar atau DS Wan Azizah nak keluar PKR pulak mesti haru biru punyalah ahli PKR kalau baca berita macam tu.




Dari Anak sungai derhaka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan