Pengikut

Khamis, 19 April 2012

Siswa yang diserang jangan minta simpati kata Khaled Nordin

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka menuntut PTPTN dimansuhkan, 'tidak perlu menagih simpati' apabila berlaku apa-apa perkara tidak diingini terhadap mereka.

Menulis dalam twitter @khalednordin, beliau berkata ia kerana tiada sesiapa pun menyuruh mahasiswa berkenaan berkhemah di situ.

"Takde siapa pun suruh berkhemah di Dataran, bila berlaku apa2 perkara, jgn tagih simpati," tulisnya.

Khaled sebelum ini turut mencabar mahasiswa tersebut yang sebelum ini berdemonstrasi menuntut kerajaan mansuhkan PTPTN itu memulangkan semula pinjaman itu jika mereka anak jantan.

Sementara itu, dalam insiden pagi ini seorang siswa dilaporkan cedera apabila kumpulan mereka yang berkhemah di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur diserang sekumpulan lelaki yang didakwa 'samseng'.

Kumpulan itu mengepung pelajar di tapak khemah tersebut dan mula mengganggu serta mengasari dan merobohkan khemah mereka kira-kira jam 2.45 pagi.

Pelajar yang mengalami kecederaan itu dilaporkan dibawa ke hospital dengan ambulans.

Kumpulan samseng itu juga didakwa mensasarkan serangan mereka pelajar yang cuba merakam insiden serangan itu.

Hari ini merupakan hari keenam mereka berkampung di Dataran Merdeka itu.

Biarpun berdepan pelbagai halangan termasuk serangan fizikal pagi tadi, mereka tetap dengan pendirian mahu berada di situ hingga hari himpunan duduk bantah Bersih 3.0 pada 28 April ini.

Sumber - HarakahDaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan