Pengikut

Selasa, 13 September 2011

Ummi Hafilda tarik balik saman RM100 juta ?

Ummi Hafilda Ali (gambar) tidak menjelaskan mengapa beliau menarik semula saman fitnah RM100 juta ke atas sesawang Malaysiakini dan bekas rakan kongsi peniagaannya Baginda Minda.

Adakah Ummi Hafilda bimbang Baginda Minda akan mendedahkan pula posisi sebenar ‘tanda lahir’? Beliau sendiri lebih menggetahui kebenaran pengakuan berani Baginda Minda sebelum ini.

Namun yang pasti, Baginda Minda bukan sahaja pernah mengaku bahawa Ummi Hafilda pernah menjadi kekasihnya.

Bahkan, Baginda Minda secara terbuka pernah mengaku berzina beberapa kali dengan Ummi Hafilda. Beliau sanggup mendedahkan ‘tanda lahir’ Ummi Hafilda yang dipercayai di bahagian sulit perempuan itu sebagai bukti beliau lazim berzina dengan perempuan itu.

Ini kerana, Baginda Minda mengaku tidak selesa dengan tindakan Ummi Hafilda yang mengaku kononnya masih berstatus anak dara yang suci dengan mengfitnah seks ke atas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim demi meraih sokongan rakyat kepada Umno.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk VT Singham telahpun membatalkan writ saman yang dibuat Ummi Hafilda selepas membenarkan pihak pendakwaan Zulhelmi Wagiman untuk membatalkan permohonan saman dengan kebebasan untuk mengfailkan semula saman berkenaan.

Bagaimanapun Hakim Singham memberi amaran kepada Ummi Hafilda, sekiranya perempuan ‘misteri’ itu mahu mengfailkan saman kali yang ketiga, permohonan itu adalah peluang yang terakhir. -PD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan