Pengikut

Selasa, 31 Ogos 2010

Ketua Menteri P. Pinang Di Masjid Jamek Bagan Jermal

Sambutan meriah Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng di Masjid Jamek Bagan Jermal.


YAB.Lim Guan Eng bertanya kepada YDP Pas Bukit Bendera Tuan Hj Halim mengenai perkembangan masyarakat di kawasan qaryah Masjid Bagan Jermal .

YB.Koay Teng Hai Adun Pulau Tikus turut hadir dalam program sumbangan kepada ibu tunggal,pelajar dan golongan miskin di sekitar kadun Pulau Tikus.

YB.Liew Chin Tong Ahli Parlimen Bukit Bendera turut hadir berbincang sesuatu dengan Ust.Musanif Ketua Cawangan Pas Tanjung Tokong.

Sebahagian Ibu Tunggal yang hadir pada hari itu.

Masyarakat Islam di Kawasan qaryah Masjid Jamek Bagan Jermal perlu mempertingkatkan alasan ibadat di bulan Ramadhan.Sirah Nabi Muhammad saw perlu diteliti dan difahami,golongan bukan Islam juga boleh hadir di Masjid,berbincang dan sebagainya.Kefahaman cetek umat Islam khasnya perlu dihakis dengan mempertingkatkan ilmu agama.Datanglah ke masjid tegasnya YDP Pas Bukit Bendera Tuan Hj Halim Salleh .

Tingkatkan Ibadat Puasa kepada umat Islam kata Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng.

Ketua Menteri sarankan mana mana warga emas yang belum berdaftar dalam e-kasih sila daftar segera.Skim Kifalah juga disentuh dan berharap penduduk di kawasan kadun Pulau Tikus dapat menyertai dan berdaftar dengan Masjid Bagan Jermal dan Kadun Pulau Tikus.
Ketua Menteri berucap di kaki lima Masjid Bagan Jermal betul betul dekat dengan penerima sumbangan.

Rata -rata penduduk yang temui oleh saya selaku Pengerusi majlis pada masa itu amat terharu dengan sikap Ketua Menteri yang tidak pentingkan protokol,berdiri berucap berdekatan dengan kami kata salah seorang ibu tunggal .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan