Pengikut

Sabtu, 5 Jun 2010

Anwar Dalam Bahaya

Dato Seri Anwar adalah seorang pemimpin yang berjiwa kental dimana beliau tidak menghiraukan ancaman dan dugaan yang menimpa beliau ketika ini. Beliau pemimpin yang unik kerana aura beliau boleh membuatkan orang ramai terpanggil untuk mendengar ceramah beliau. Beliau boleh menukarkan persepsi orang daripada tidak betul kepada fakta yang betul. Inilah pemimpin yang patut kita banggakan kerana beliau adalah rakyat Malaysia.

Secara peribadi saya amat kagum dengan Anwar Ibrahim kerana prinsip beliau amat tinggi sehinggakan musuh politik beliau tak putus-putus berusaha untuk memusnahkan karier politik beliau. Ini kerana pengaruh beliau serta prinsip beliau untuk melawan ketidak adilan di negara kita amat meresahkan orang-orang politik UMENO. Mereka takut hilang kuasa pada pilihan raya akan datang sebab itulah mereka berusaha untuk menyatakan bahawa Anwar bersalah dalam kes liwat Saiful Bukhari. Tetapi walau apapun yang benar tetap benar dan kita kena yakin bahawa kebenaran pasti akan tiba

Kepimpinan Dato Seri Anwar juga terbukti apabila dapat menggabungkan PAS, DAP, dan KeADILan dalam satu bumbung membuktikan kerjasama earat diantara mereka. Perkara inilah yang membuatkan kita rasa selesa dengan perpaduan kaum yang terjalin selama ini. Perkara inilah patut diteruskan walaupun Anwar di takdirkan tidak bersama kita lagi. Kita tidak tahu nasibnya, boleh jadi akan dipenjara semula ataupun tidak. Kita harap Anwar akan dapat bersama-sama kita berjuang untuk menawan Putrajaya dalam pilihanraya akan datang.

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan dari pertubuhan kumpulan pro-Israel tertua B'nai B'rith menyatakan bahawa Anwar menjadi musuh utama mereka sekarang ini. Satu lagi tamparan hebar untuk beliau. Ini kerana beliau telah mendedahkan peranan APCO dalam kerajaan Malaysia. Perkara ini amat mengejutkan banyak pihak kerana kita tidak sepatutnya mengambil firma yahudi untuk menjadi penasihat negra kita. Kita sedia maklum bahawa yahudi adalah musuh kita. Dengan disebabkan perkara inilah Anwar mendapat mush baru dari puak pelampau yahudi. kini sekarang beliau sekarang bukan sahaja terima ancaman dari pemimpin UMENO, malah mendapat tentangan dari pihak yahudi pula sekarang ini. Perkara ini amat serius kerana yahudi mempunyai spy yang kurang hajar. Mereka sesuka hati sahaja boleh tembak orang di mana sahaja yang diorang suka. Apa yang kita harapkan sekarang, Anwar mesti lebih berhati-hati dengan ancaman yang terbaru ini. Saya menyanjung tinggi pemimpin yang berani seperti beliau. Beliau bukan sahaja berani di dalam negara malah di luar negara juga beliau berani melontarkan ketidak puas hati apa yang di lakukan oleh Israel kepada rakyat Palestin.

Apa yang kita harapkan adalah bersama-sama lah kita mendoakan agar Dato Seri Anwar selamat sehingga beliau menjadi perdana menteri kelak. Saya menaruh harapan kepada beliau supaya menjadi perdana menteri Malaysia satu hari kelak kerana beliau mempunyai jati diri yang amat hebat dan boleh memartabatkan agama Islam. Agama Islam telah lama tercemar di mata dunia dan harapan kita agar beliau dapat menigkatkan semula kekuatan orang-orang Islam. Saya yakin sekiranya Anwar menerajui OIC, pertubuhan ini akan dapat kekuatan yang baru untuk membela nasib orang-orang Islam. Sama-samalah kita mendoakan agar Dato Seri Anwar selamat sejahtera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan