Pengikut

Selasa, 20 Disember 2011

SMM: Sebab Bendera Najib diturunkan oleh Mahasiswa (Video)

Sabtu lalu sekumpulan mahasiswa yang terdiri gabungan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) dilaporkan telah bergerak menuju ke bangunan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) .

Setelah kira-kira 30 minit berdemonstrasi di kawasan pejabat Suhakam, kumpulan mahasiswa kemudiannya bergerak ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) untuk mengadakan demonstrasi dan menyerahkan memorandum kepada Umno.

Kerana marah dengan tindakannya itu ada pencacai UMNO yang mahu meludah dan menampar muka Mahasiswa yang menurunkan bendera Najib itu (lihat Video di SINI)

Hari ini pula Mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris Adam Adli menjadi sasaran seorang yang marah dengan tindakan pelajar itu menurunkan bendera dengan gambar Datuk Seri Najib Tun Razak di ibu pejabat Umno Sabtu lalu. Baca di SINI

Sepatutnya pencacai-pencacai UMNO itu bertanya dahulu apakah sebabnya bendera gambar Najib diturunkan dari PWTC oleh Mahasiswa.. bukannya menyerbu membabi-buta seperti seekor babi yang buta..

Saksikan apa sebabnya Mahasiswa tersebut menurunkan bendera Najib.. -ASD


Tiada ulasan:

Catat Ulasan