Pengikut

Sabtu, 10 September 2011

Umno menyalahkan DAP dalam kes liwat Anwar dan Mat Sabu

Umno menyalahkan DAP, malahan menyifatkan sebagai wayang politik yang diaturkan DAP bagi meraih sokongan politik dalam kes liwat atuk Seri Anwar Ibrahim.

Bukan takat itu sahaja, malahan Datuk Dr Abdul Latif Ahmad menyifatkan polemik Mat Indera dicetuskan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu juga diatur oleh DAP.

Ahli Majlis Tertinggi Umno itu berkata DAP banyak memainkan peranan dalam mencorak hala tuju politik pembangkang.

Beliau berkata, kes Anwar ini adalah satu episod drama yang sengaja diadakan oleh DAP, kerana individu mengendalikan kesnya adalah pemimpin DAP.

Penangdaily: Lu Pikirlah sendiri.. Hakim atau peguam yang kendalikan kes

Menurut laporan Berita Harian, Abdul Latif berkata: Begitu juga dengan polemik komunis membabitkan Mat Indera, semua ini adalah drama yang diarahkan DAP. Bagi saya Presiden PKR (Datin Seri) Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PAS, (Datuk Seri) Abdul Hadi Awang dan serta pemimpin lain adalah pelakon.

Abdul Latiff (gambar) berkata, bagi saya permainan politik pembangkang ini sedang diperhati serta dinilai oleh rakyat, jangan fikir rakyat tidak berfikir.

Suara majoriti rakyat berpengetahuan sedang menilai dan akan membuat keputusan kerana mereka tidak mahu ditipu oleh cerita dongeng pembangkang, katanya. -PD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan