Pengikut

Jumaat, 3 Disember 2010

Gua Sokong Kenaikkan Harga Minyak...!!!!

Ekk...ekk leeee.... naik 5 sen jer.... petrol RON95..., gua ingatkan nak naikkan ke RM5 hengget ke apa..., setakat 5 sen jer... apa barang beb.. nak kecoh2...

Yang si Najib ni pulak bangang ke apa...??? Bodoh melantun2 laaa...

Lain kali kalau nak naikkan harga minyak.. naikkan laaaa.. tinggi2 sikit.. RM5 hengget ke... RM10 hengget ke... barulah selaras harga kenaikkan dengan kutukan yang di terima. Naik 5 sen buat lekat celah gigi jer....

PETALING JAYA: Harga petrol RON95 akan meningkat sebanyak 5 sen mulai tengah malam ini menjadikan harga baru bahan api itu kepada RM1.90 seliter.

Setiausaha Akhbar kepada Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Ruhaidini Abdul Kadir ketika mengesahkan perkara ini kepada mStar Online sebentar tadi berkata, kenaikan itu bertujuan mengelakkan jurang harga besar antara RON95 dan RON97.

“Keputusan kenaikan harga petrol RON95 sebelum ini RM1.85 seliter dibuat ekoran kenaikan harga minyak di pasaran dunia,” katanya.

Harga petrol RON97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter bermula pada 1 Disember lalu yang mengekalkan harga RON95 pada RM1.85 seliter.

Kenaikan kedua-dua harga RON95 dan RON97 yang dibuat kerajaan itu berdasarkan pelarasan subsidi petrol dan mengapungkan harganya dari semasa ke semasa.

Kerajaan pada 1 November lalu menaikkan harga petrol RON97 sebanyak 5 sen kepada RM2.15 seliter namun masih mengekalkan subsidi petrol RON95. - mStar.


Kalau sebelum ini alasan harga kenaikkan minyak kerana pasaran dunia dan pelarasan, tapi kali ini kerana nak mengelakkan jurang harga antara 2 jenis RON tersebut... hahaha... Rosmah On Najib... belasah jelah selagi boleh beb...

Gua sokong kalau lu naikkan harga minyak lagi tinggi... RM10 hengget seliter pun takpa... banyak kebaikkan dari keburukkannya Najib Razak ooiiii...., antaranya kurang kemalangan di jalanraya, jalanraya menjadi lengang dan tak sibuk dengan jem pelbagai.... kurang kes kematian akibat kemalangan jalanraya.. emmm banyak lagi arrr... malas gua nak fikir... sebab gua nak pergi beratur dan menyesakkan stesyen minyak.

Najib Razak...!!!! Betul cakap lu... Rakyat di Utamakan.... gua sokong kenaikkan nih... lagi seminggu lu naikkan lagi tau... cecah RM5 atau 10 hengget... wa caya sama lu bro.... Pemimpin berjiwa Rakyat... perghhhh...

Gula pun naik harga...??? Bagussss... kurang sikit pesakit kencing manis
Diesel...???.. pun bagus jugak... lepas nih takda orang yang seludup diesel lagi...
Apa lagi yang akan naik... ??? cepat2 naikkan harga sebelum tahun baru 2011...

-RM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan