Pengikut

Jumaat, 5 November 2010

Sabah Bukan Lagi 'Fixed Deposit" Umno-BN

Peningkatan jumlah undi dan sokongan pengundi muda kepada calon Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) dalam Pilihan Raya Kecil Batu Sapi membuktikan Sabah bukan lagi ‘fixed deposit’ bagi Umno-Barisan Nasional.

Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata meskipun keputusan PRK memihak kepada Umno-BN, ia telah menyaksikan undi golongan muda kepada Pakatan Rakyat meningkat di kerusi tersebut.

"Walaupun Pakatan Rakyat berdepan dengan taktik kotor Umno-BN yang menyogok pengundi, penyalahgunaan jentera dan dana kerajaan serta serangan bertubi-tubi media arus perdana tetapi kita tetap mencatatkan keputusan yang memuaskan.

"Ia juga memperlihatkan peningkatan konsisten dalam 7 kemenangan Pakatan Rakyat dalam siri-siri Pilihanraya Kecil usai 2008 lagi.

"Tewas bukan bererti kita harus akur pada situasi semasa, hakikatnya ia menjadi satu ruang untuk kita memperkemaskan jentera dan juga mengenalpasti kekurangan yang perlu ditambah baik.

"Saya merakamkan setinggi-tinggi tahniah buat jentera Pilihan Raya yang begitu komited dan bertungkus-lumus bekerja tanpa mengenal penat lelah demi memastikan kemenangan calon-calon Pakatan Rakyat," ujar beliau dalam kenyataan medianya hari ini.

Dalam pada itu, beliau turut mengucapkan tahniah buat para petugas KEADILAN khususnya dan Pakatan Rakyat amnya di Batu Sapi dan di Galas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan