Pengikut

Ahad, 28 Jun 2009

Adakah UMNO sesat?


"Boleh jadi kerana saya kata nasionalis dan komunis itu serupa, begitu juga dengan ajaran sesat, (bagi saya) semua fahaman yang menolak Islam, semuanya kita panggil ajaran sesat,"

katanya di sini hari ini bagi menjelaskan ucapannya pada satu ceramah di Kuala Krai apabila beliau menyamakan perjuangan UMNO seperti ajaran sesat Ayah Pin dan menyamakan UMNO sebagai mempunyai ideologi sosialis kerana menolak agama dan prinsip ketuhanan.



Apa yang dikatakan Nik Aziz adalah benar. Mereka yang terang tolak Islam, tolak perundangan Islam, membela mereka yang menentang Islam,maka sesuai sangat kita panggil sebagai sesat. Tiada beza taranya dengan Ayah Pin dan ajaran sesat yang lain.


Dalam erti kata tahu bahawa perundangan Islam wajib ditegakkan, tapi dalam masa yang sama menentang segala yang berkaitan dengan Islam. Mengangggap Hudud Allah itu sebagai tidak relevan dan seangkatan dengannya.Tak cukup dengan itu, mereka yang berusaha untuk menegakkan Hudud ditentang.

Contoh Pertubuhan Liberalisasi Islam Sister In Islam (SIS) yang bertapak subur di Malaysia. Ada tindakan diambil kepada golongan ini? Isu pengkid dan yoga yang dimainkan oleh SIS jelas membuktikan mereka adalah golongan yang anti-fatwa dan sekaligus melanggar syariat Islam.

Fahaman Islam Liberal yang dibawa SIS ini juga akhirnya akan sampai kepada peringkat mempertikaikan wahyu. Maka akan lahir pengikut yang meremehkan al-Qur’an, meremehkan hadith dan autoriti ulama’. Ini kerana mereka menganggap ulama’lah yang pandai-pandai “mentafsirkan” Islam, sedangkan mereka mahu supaya sesiapa sahaja dapat mentafsirkan Islam.

Tak cukup dengan itu,hatta dalam seminar Jakim di mana-mana sekalipun, sekiranya berbicara mengenai golongan liberal Islam dan sesat di Malaysia juga akan memberikan contoh Sister In Islam. Tapi tindakan apa yang Kerajaan UMNO ambil kepada golongan ini? Golongan yang sah-sah sesat ini hanya dibela. Dibela Kerajaan UMNO. Apahal?

Apakah dengan dalil ini tidak cukup untuk mengatakan bahawa siapa sahaja,dan dari parti mana sekalipun, yang menolak Islam, bersekongkol menentang Islam, dan paham acuan Islam ikut kepala otak sendiri, memang sama sahaja dengan Ajaran Ayah Pin? Kedua-duanya tolak Islam, tidak mahu Islam, dan kedua-duanya Sesat.

DJ/Dperbatasan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan