Pengikut

Isnin, 29 November 2010

Sepanduk Palsu "Wang Judi"

PAS Pulau Pinang membuat laporan polis di Kepala Batas berhubung penemuan beberapa kain rentang dan sepanduk yang mendakwa parti itu menentang pemberian 100 ringgit oleh kerajaan negeri kepada warga emas kerana dikaitkan dengan sumber perjudian.

Ketua Pemuda PAS Kepala Batas, Mohd Hafis Kasim mendakwa kain rentang berlogokan parti pas, yang dijumpai dibeberapa lokasi itu memaparkan logo kerajaan negeri serta gambar perlumbaan kuda dengan perkataan 'kami tak nak wang judi', bukan milik parti pas dan berunsur fitnah.

Mohd Hafis juga menafikan PAS bertanggungjawab memasang kain rentang itu dan berkata parti menyokong kepimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

“Ada pihak cemburu dan mereka cetuskan pelbagai propaganda untuk burukkan imej Pakatan Rakyat,” katanya kepada media.

Beliau menyifatkan serang demi serangan yang diterima kini membuktikan keupayaan kerajaan pakatan rakyat mentadbir negeri ini semakin berkesan dan diterima rakyat.

Sebelum ini kerajaan negeri pimpinan guan eng dikatakan menggantikan nama ketua menteri dengan nama Agong semasa khutbah Jumaat serta gambar 'palsu” yang menunjukkan beliau menyembelih lembu untuk upacara korban.

Tidak cukup dengan itu, kerajaan negeri dituduh memberikan bantuan 100 ringgit kepada warga emas dan 1,000 ringgit untuk belanja pengkebumian dari hasil yang dicurigai, termasuk kemungkinan ianya hasil perjudian.

Exco kerajaan negeri Pulau Pinang, Malik Kassim kemudiannya menafikan kerajaan negeri menggunakan dana haram untuk diagihkan kepada warga emas dinegeri itu.

Beliau menegaskan, kerajaan negeri mengasingkan hasil kutipan cukai halal dan haram dalam pengurusan kewangan negeri sebelum diagihkan kepada rakyat jelata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan