Pengikut

Sabtu, 18 Februari 2012

Gang Mamak seluar dalam masuk PAS?

Jika anda perhatikan betul-betul gambar yang pertama, manusia yang berbaju kuning cair mengangkat tangan menadah doa dan memakai cermin mata hitam itu nampaknya sama dengan manusia yang menghantar "kek berbentuk tahi" kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak lama dulu.

TV3 suku dalam siaran malam ini kununnya memberitahu bahawa kepimpinan PAS Permatang Pauh mendesak supaya parti mereka keluar dari Pakatan Rakyat disebabkan kenyataan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang kunonnya menyokong rejim Israel.

(Berita penuh baca di sini Desak Pas keluar Pakatan dan di sini PAS P. Pinang Bantah Anwar)

Manusia yang dalam gambar pertama dan gambar kedua sebenarnya adalah Mohamed Ghani Abdul Jiman, seorang ahli Umno yang menyamar alim kunun menjadi ahli PAS kemarin di Masjid Shaik Eusof, Jalan Air Itam, Keramat, Pulau Pinang berdemo selepas solat Jumaat.

Dia juga sebenarnya adalah orang yang sama membawa hadiah coli dan seluar dalam corak harimau ke pejabat Guan Eng.

Ternyata media Umno TV3 suku sanggup menipu seluruh rakyat Malaysia kerana terdesaknya mereka mempertahankan kuasa sanggup melaga-lagakan PAS dan PKR dalam soal Israel-Palestin walaupun Anwar sudah membuat kenyataan rasminya semalam. (Baca Kenyataan Anwar di sini Palentin - Israel)

p/s: Bila masa PAS ambil Gang mamak seluar dalam ni sebagai ahli?

Sumber asal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan