Pengikut

Isnin, 30 Januari 2012

Anwar Perdana Menteri seterusnya, ada sesiapa yang tidak berpuas hati?

Ayah saya pernah memberitahu kami supaya jangan takut akan psikosis apabila saya dan adik saya masih muda. Dia memberitahu kami, orang yang takut akan perkara-perkara yang bakal berlaku kepada mereka akhirnya akan berlaku juga -akhirnya. Mungkinkah ia karma?

Di Malaysia, bagi Umno dan kroninya, ia merupakan takut jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri seterusnya. Dan semakin dekat kepada hari PU-13, takut kepada Anwar semakin meningkat. Kesemua Ali Ibrahim, Ezam Mohd Nor dan Hassan Ali bersedia untuk menghapuskan Anwar.

Malahan mereka juga mempertahankan kejatuhan NFC yang tidak dapat dipertahankan sebanyak RM250juta, dan tidak lama lagi mereka akan mempertahankan semua skandal rasuah, termasuk beg Birkin Rosmah Mansor dan cincin berlian bernilai RM24juta. Mengapa? Sangat mudah, ia semata-mata 'takut psikosis' yang sangat hebat terhadap Anwar Ibrahim.

Mengapa takut

Tetapi mengapa takut yang amat sangat? Lagipun, jika BN fikir ia melakukan perkara yang betul, sudah pasti rakyat akan menyokong dan memberikannya beberapa tahun lagi untuk memerintah. Maaf mengatakan, itu bukanlah senario hari ini. Rakyat telah bangun dari 54 tahun dimana mereka dipukau, mereka kini boleh melihat tipu daya BN dan UMNO.

Ia merupakan pemerintahan Pareto - 80% daripada rakyat Malaysia boleh merasakan kesan kehidupan seharian dalam poket mereka dan ia merupakan sakit yang tajam, manakala ahli-ahli perniagaan 20% dan UMNO elit yang hidup mewah menikmati harta rampasan.

Kebanyakan rakyat Malaysia yang berpendapatan mempunyai segala-galanya ditetapkan bagi mereka - pinjaman perumahan, pinjaman kereta, cukai pendapatan, potongan, penyelenggaraan keluarga dan yang paling penting, barang-barang makanan. Jika anda mempunyai kerajaan yang tidak menjaga kesejahteraan negara yang hanya merompak dan membunuh untuk tabung negara, tetapi meninggalkan rakyat tanpa apa-apa, di mana dan siapa yang boleh menolong rakyat?

Penyelesaiannya ialah perubahan

Perubahan adalah jawapannya. Rakyat sedang mencari perubahan dan ia merupakan perubahan yang besar. Semua petanda menunjukkannya, orang ramai tidak akan peduli jika Anwar adalah Perdana Menteri atau walaupun ia Karpal Singh, selagi ia adalah seorang yang akan menolong dan melegakan beban dalam poket mereka.

Rakyat memerlukan gaji yang cukup untuk terus hidup, dan kerajaan harus memastikannya.Rakyat Malaysia bukannya malas. Terdapat beberapa negara-negara di Barat di mana walaupun rakyat tidak bekerja, negara itu menyokong mereka dalam semua jenis skim, mewujudkan sebuah masyarakat yang malas. Di Malaysia semua orang bekerja untuk hidup, dan kerajaan harus mengucapkan terima kasih kepada rakyat untuk kerana itu.

Oleh itu, bawalah Mahathir Mohamad, Nazri Aziz, Ibrahim Ali, Ezam, Hassan, Ummi Hafilda, Zul Nordin dan semua orang bodoh UMNO yang lain dan kaki tangannya untuk menghapuskan Anwar Ibrahim. Kami tidak peduli, rakyat telah memutuskan "Perubahan" dan Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri seterusnya.

Adakah sesiapa mempunyai masalah dengan itu? - Malaysia Chronicle


Tiada ulasan:

Catat Ulasan