Pengikut

Khamis, 25 Februari 2010

Mempertikai Hukum ALLAH Digalakkan Dalam UMNO

Apabila seseorang samada membincangkan, menceramahkan apatah lah lagi mempertikaikan sesuatu hal yang masih dalam proses perbicaraan di mahkamah Malaysia Boleh - ianya menjadi satu kesalahan besar dan boleh di siasat malah didakwa di bawah Akta Hasutan. Ini yang berlaku dalam kerajaan Islam Hadhari One Malaysia..!!

Apabila seseorang samada membincangkan, menceramahkan malah mempertikaikan sesuatu hal yang telah ALLAH SWT jadikan hukumNya di dalam Al Quran Nur Kareem, ianya tidak dianggap salah oleh kerajaan Islam Hadhari One Malaysia..!!

Kalian baca dua insiden berikut:


Petang tadi di Parlimen Polis menyoal siasat Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Sivarasa Rasiah dan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berhubung kenyataan mereka pada ceramah di Seberang Jaya Pulau Pinang bulan lalu. Polis mengambil keterangan mereka di bawah Akta Hasutan kerana berceramah kepada orang ramai dan menyentuh isu-isu penting seperti perbicaraan Datuk Seri Anwar, kes Altantuyaa dan beberapa isu penting lain dan amalan rasuah,"

Kalau saya katakan KPN adalah balaci Umno, nanti banyak pula pencacai Umno yang menangis pilu kerana anjing belaan mereka dihina..!!!

Menurut Sivarasa, beliau disoal siasat kerana menyentuh perbicaraan konspirasi kedua terhadap Anwar.

Laporan tiga pakar Hospital Kuala Lumpur mengesahkan tidak ada bukti pengadu Saiful Bukhari Azlan di liwat.

Menurut Sivarasa, beliau telah bertanya kepada pihak polis, apakah kesalahannya sehingga mereka disiasat, jawapan yang diberi ialah kandungan ceramah mereka dianggap sebagai kesalahan di bawah Akta Hasutan.

Sivarasa mencabar polis supaya membuktikan ucapan beliau adalah kesalahan undang-undang dan beliau membidas taktik untuk menyoal siasat beliau.

Pelik kan, Kerajaan Juara Rakyat!! Bila ada yang ingin menyampaikan perkara benar, itu jadi satu kesalahan dan wajib disiasat.

Dalam kerajaan Barisan Nasional, menceritakan sesuatu yang benar adalah salah..!! Merencanakan komplot rasuah untuk jawatan Ketua Hakim Negara, tidak salah dan tidak perlu disiasat..!!

Malaysia may organize an international conference on the issue of caning and whether it is an appropriate punishment for women under Islamic law. Women’s Minister Shahrizat Abdul Jalil said in a statement seen Tuesday that she would seek Cabinet approval to hold such a conference.

Women and other rights groups say the caning of Muslim women is cruel, degrading and discriminatory.

Shahrizat Abdul Jalil mempertikaikan HUKUM ALLAH, itu tidak salah dan tidak perlu disiasat dalam kerajaan Islam Hadhari..!! Eh eh... ada lagi ke Islam Hadhari ni? Lupalah pulak, ke mana perginya Imam Besar mazhab songsang ni.

Saya ingin mencadangkan kepada Shahrizat Jalil; sebelum dia mengadakan konferen untuk membincangkan hukum dan ketetapan yang telah tersurat di dalam kitab Allah, Al Quran Nur Kareem, tolonglah belajar untuk tutup aurat terlebih dahulu...!!!

-TKO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan