Pengikut

Khamis, 29 Oktober 2009

MUHYIDDIN Gagal Rampas SELANGOR Dan KEDAH?

DENGAN penuh perasaan cemburu dan iri hati di atas kejayaan negeri-negeri di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat, Tan Sri Muhyiddin Yassin merasa bimbang, walaupun usaha sudah dibuat mahu merampas secara tidak bermoral Kerajaan Selangor dan Kedah seperti di negeri Perak, namun Timbalan Perdana Menteri itu kecewa tidak ada sambutan maka terus Muhyiddin berfatamorgana, kononnya hanya Barisan Nasional sahaja yang boleh mentadbirkan negeri-negeri Malaysia dengan baik.


Kata Muhyiddin, "Selepas puluhan tahun Barisan Nasional (BN) berjaya mentadbir dan memajukan beberapa negeri seperti Selangor dan Kedah, kini sudah ada tanda pembangunan di negeri terlibat mungkin merosot."

Di London, Amerika dan Jepun, tidak adapun BN tapi negara-negara tersebut terus maju dalam semua bidang pembangunan rakyat, ekonomi dan negara. Kalau UMNO/BN itu betul betul bagus di ingatan rakyat Malaysia, tidakkanlah hampir separuh mati UMNO/BN semasa PRU12 dulu? Adalah tidak mungkin BN ditolak oleh pengundi ketika itu?

Baru sahaja menang di kubu kuat sendiri UMNO/BN dalam pilihanraya kecil, itupun satu kemenangan yang dipertikaikan kerana undi pos tentera, maka ia sudah digembar- gemburkan oleh Najib dan Muhyiddin sebagi kayu pengukur bahawa rakyat sudah kembali percaya kepada UMNO/BN dengan kemenangan di kubunya sendiri.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata lagi, "Pelbagai isu politik yang membelenggu negeri Pakatan Rakyat terbabit akibat masalah kerjasama parti-parti dalam pakatan pembangkang akan membawa kesan pentadbiran yang amat buruk sehingga mengganggu perjalanan pembangunan.

Muhyiddin lupa MCA bergolak menunggu hari untuk berkecai, krisis parah itu berpunca dari rasuah PKFZ sungguh memalukan seolah-olah Kerajaan tidak tahu mengurus tadbirkan Kerajaan BN/UMNO sehingga rasuah RM10 juta disenyapkan.

Walaupun ada khabar menceritakan bahawa SPRM sedang menyiasat perkara wang rasuah itu tapi rakyat sudah tahu kesudahannya penyiasatan SPRM mesti sebagai ‘No case to answer’ juga.

Kata Muhyiddin lagi, "Ini saya bimbang, kalau ada beberapa tahun lagi Pakatan Rakyat mentadbir di negeri-negeri yang mereka ada kuasa tetapi tidak ditadbir dengan baik, jadi apa yang sudah kita bangunkan sebelum ini di bawah kerajaan BN mungkin akan merosot dan kesannya ialah nasib hidup rakyat dan pengundi di negeri yang berkenaan akan sulit."

Apa sebenarnya yang sudah dibangunkan selama 52 tahun BN/Perikatan memerintah Malaysia? Wang rakyat RM300 juta untuk dibayar kepada kontraktor secara percuma membina jambatan bengkok di Johor yang gagal itu dikatakan sebagai yang terbaik BN lakukan?

Kalau Muhyiddin menganggap Kerajaan BN sudah kuat kerana mendapat sokongan dari rakyat Malaysia setelah PRK Bagan Pinang dimenang oleh BN kenapa takut adakan pilihan raya di Perak untuk menguji pengaruh UMNO/BN? Atau kalau UMNO benar benar sudah diterima oleh rakyat kenapa tidak bubarkan sahaja Kerajaan Malaysia agar BN dapat 2/3 dalam Dewan Rakyat nanti?

Guna akal pun semua rakyat Malaysia sudah tahu bahawa UMNO/BN sudah ditolak oleh rakyat, kini para pemimpin UMNO cuba memujuk PAS akan menubuhkan Kerajaan Perpaduan hanya semata-mata untuk UMNO/BN survival dengan memperalatkan pengaruh PAS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan