Pengikut

Jumaat, 13 Januari 2012

Hentikanlah fitnah - Anwar

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta pihak yang berterusan memfitnah beliau supaya menghentikan perbuatan itu.

“Sudah-sudahlah berbuat fitnah, hentikanlah,” tegasnya ketika ditemui selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Jamek Kampung Baru, di sini hari ini.

Anwar yang baru pulang dari lawatan ke India dan Turki selepas dibebaskan mahkamah atas tuduhan Fitnah II, disambut ratusan masyarakat Islam yang menunaikan solat Jumaat di masjid berkenaan.

Berhubung keputusan pendakwa yang mahu memfailkan keputusan pembebasan beliau, Anwar berkata, ia terserah kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Ghani Patail untuk memutuskan.

“Itu terserah pada peguam negara. Saya ikut fakta dan undang-undang,” katanya ringkas.

Sementara itu, kehadiran beliau di sini menarik perhatian umum apabila rakyat yang hadir berpusu-pusu untuk bersalam dengan beliau.

Situasi itu menyebabkan jalan dari dalam masjid hingga ke tapak meletak kenderaan sesak sehingga kenderaan yang membawa Anwar beredar.

Pada Isnin lalu, Hakim Mahkaman Tinggi Kuala Lumpur Datuk Zabidin Mohd Diah membebaskan Anwar atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Dalam penghakimannya, Zabidin berkata, mahkamah tidak dapat menerima bukti DNA dan bukti lisan yang dikemukakan.

Keputusan itu,- yang turut mendapat liputan meluas media antarabangsa- disambut sebagai satu kemenangan rakyat dan dialukan oleh pelbagai pertubuhan, badan perundangan dan pemimpin antarabangsa. -KeadilanDaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan